Zestarzały spamassassin?

Jacek Osiecki joshua w hybrid.pl
Czw, 13 Lip 2006, 12:44:07 CEST

On Thu, 13 Jul 2006, Zbyniu Krzystolik wrote:
> Mniej wiecej Thu, Jul 13, 2006 at 10:16:58AM +0200, zainteresowany Jacek Osiecki rzekl:

> Że jaki zestaw reguł? jaka wersja jajka
> To jakaś wroga prowokacja ;-P

A nic, to moje - nie używam nigdy dystrybucyjnego kernela, kompiluję sam :)
Co nie zmienia faktu, że coś ten grsecurity za dużo chciał ograniczać...
Nic to - było, minęło, tematu nie ma :)

> tyle, że przez spamc to pójdzie z roota (dokładnie z właściciela procesu
> spamd, jeśli masz innego), a to drugie z usera joshua.

A jaka różnica, jeśli przy uruchamianiu spamd jawnie jest podane:

-C /etc/mail/spamassassin/

Zresztą, to per-user-config nie ma znaczenia:

root w mainframe ~> ls -la ~/.spamassassin/
razem 24
drwx------   2 root root  4096 2006-07-13 09:24 .
drwx------  20 root root  4096 2006-07-13 12:35 ..
-rw-------   1 root root 12288 2006-07-13 09:24 auto-whitelist
-rw-r--r--   1 root root  1487 2006-07-13 00:40 user_prefs
root w mainframe ~> ls -la /var/mail/.spamassassin/
razem 24
drwx------   2 mail mail  4096 2006-07-13 12:39 .
drwxrwx---  16 mail mail  4096 2006-07-13 11:48 ..
-rw-------   1 root root 12288 2006-07-13 12:39 auto-whitelist
-rw-r--r--   1 root root  1487 2006-07-13 12:39 user_prefs
root w mainframe ~> grep mail /etc/passwd
mail:x:8:12:mail:/var/mail:/dev/null
root w mainframe ~> cat /tmp/xxx |spamc -u mail -R -U /var/run/spamd.sock
0.0/5.0
(no report template found)

root w mainframe ~> cat /tmp/xxx |spamassassin|grep X-Spam

Czyli nadal spamd w ogóle nie próbuje sprawdzać poczty, chyba po prostu
puszcza ją ot tak... Spamassassin na dokładnie tych samych ustawieniach
pięknie wyłapuje spamy.

> Przekopiuj konfig SA z joshua do właściciela procesu spamd.

Zrobiłem jak widać - nie zmieniło nic a nic :(

Powoli się poddaję - chyba trzeba będzie zrezygnować ze sprawdzania spamu na
wejściu i robić to po przyjęciu maili bogofiltrem w procmailu - bo ten
przynajmniej jakoś tam działał... Szkoda, bo spamassassin w założeniach jest
super - tyle że spamd nie potrafi działać :-E

--
Jacek Osiecki joshua w ceti.pl GG:3828944
(c) Tomasz Olbratowski 2004