Kilka problemow poinstalacyjnych

Sławek Owoc slawek w ignatianum.edu.pl
Czw, 13 Lip 2006, 12:48:17 CEST

> dokładniej rzecz biorąc wszystkie --exclude=cośtam muszą być przed listą
> plików do skopiowania:
> tar --one-file-system -zcf ./example-20060712-213519.tgz \
> --exclude=./TEST/a/plik ./TEST/a ./TEST/b/plik
> I dodatkowo na "wynalazki" typu /proc /mnt polecam zamiast
> exclude --one-file-system

tylko nie bijcie prosze ....usilowalem zrozumiec zawila dla mnie
skladnie ale chyba nic z tego nie wyszlo, pocztytalem Wasze uwagi do
"tara" utorzylem na dysku plik bcp
nadalem mu prawa wykonywalnosci i uruchamiam poprzez wpisanie w linii
polecen "./bcp"

zawartosc pliku:
#!/bin/sh
DATE=`date +%Y%m%d%H%M `
tar --one-file-system --exclude=./home \
-zcf /home/users/slv/test-$DATE.tgz * \
>/home/users/slv/log-$DATE.log 2>/home/users/slv/log-error-$DATE.log

ostatnia linia powinna mi w log-$DATE.log zapisywac to co spakowalo a
w log-error-$DATE.log to czego mu sie nie udalo. Niestty tylko
log-error-$DATE.log jest wypelniany i to taka trescia:

tar: dev/log: zignorowane gniazdo z nazwą
tar: home/users/slv/test-200607131038.tgz: plik zmienił się w trakcie czytania
tar: proc/2/task/2/exe: Nie można readlink: Nie ma takiego pliku ani katalogu
tar: sys/devices/platform/power/state: Plik skurczył się o 4094 bajty; jest dopełniany zerami
tar: Zakończenie z błędem z powodu uprzednich błędów

czyli nie dziala --exclude i --one-file-system :((

Poprawcie prosze te moje wypociny, bo ja dzisiaj sie poddaje.

Ad 3. Problem z acpi.
Jezeli doinstaluje pakiet pakiet acpid to wpis w lilo.conf
append="acpi=false" chyba nie ma sensu ?

Ad 4. Proba instalacji syslog-1.4.1-23 konczy sie szeregiem pytan :

Więcej niż jeden pakiet udostępnia właściwość "/bin/mail":
a) mailx-8.1.1-26
b) nail-mail-11.25-2
wg desc zapewniaja taka sama funkcjonalnosc ...

Więcej niż jeden pakiet udostępnia właściwość "crondaemon":
a) anacron-2.3-22
b) fcron-3.0.0-3
c) hc-cron-0.14-22
d) vixie-cron-4.1-8  --ten jest rekomendowany do komputerow
pracyjacych non stop

Więcej niż jeden pakiet udostępnia właściwość "/usr/lib/sendmail":
a) courier-0.52.2-2
b) exim-4.62-2
c) masqmail-0.2.20-5
d) omta-0.51-14
e) postfix-2.2.5-6
f) sendmail-8.13.7-1
g) ssmtp-2.60.12-1
h) zmailer-2.99.56-7

Chcialbym uruchomic router ktory owszem dobrzeby bylo jakby
raportowal emailami zdazenia, czy do wysylki emaili jest potrzebny
wlasny serwer poczty ?
Jak to mozna obejsc (sam mailx nie wystarczy do tego zeby wyslac
poczyte) ?
Jak w takim razie zainstalwoac sysloga ?

--
Pozdrowienia,
 Sławek Owoc