Kilka problemow poinstalacyjnych

Adam Ryba adam.ryba w gmail.com
Czw, 13 Lip 2006, 21:14:10 CEST

06-07-13, Sławek Owoc <slawek w ignatianum.edu.pl> napisał(a):
> #!/bin/sh
> DATE=`date +%Y%m%d%H%M `
> tar --one-file-system --exclude=./home \
> -zcf /home/users/slv/test-$DATE.tgz * \

Zmień * na bezwzględną ścieżkę (tu: /). Wtedy nie będziesz musiał
zmieniać bieżącego katalogu na /. Alternatywnie możesz zmienić na .
(kropkę), żeby pakowac bieżący katalog. Teraz każesz tarowi pakować
wszystko w bieżącym katalogu, razem z /proc i /sys. Dlatego "nie
działa" opcja --one-file-system.

> ostatnia linia powinna mi w log-$DATE.log zapisywac to co spakowalo

Dodaj opcję -v, bez niej tar nie wyświetla pakowanych plików. Zamiast
długiej opcji --one-file-system możesz też dać krótsze -l.

Ostatecznie wyszłoby coś takiego:

tar -cvzf /home/users/slv/test-$DATE.tgz \
  --exclude=/home / \
  >/home/users/slv/log-$DATE.log \
  2>/home/users/slv/log-error-$DATE.log

Pozdrawiam,