ALSA - poraz wtóry

Kamil kamil.listy w klecza.pl
Czw, 13 Lip 2006, 21:23:31 CEST

Witam.

Maiłem K8T Neo2-F:
http://www.msi.com.tw/program/products/mainboard/mbd/pro_mbd_detail.php?UID=608
Zmieniłem na GA-K8N-SLI:
http://www.gigabyte.pl/MotherBoard/Products/Products_Spec_GA-K8N-SLI.htm

Teoretycznie pisze, że w jednej i drugiej płycie jest ta sama karta dźwiękowa:
Realtek ALC850 Audio AC'97 Codec

Kiedy kupiłem K8T Neo2-F i odpaliłem na niej dźwięk to byłem w szoku. Nic nie
konfigurując mogłem odpalić kilka programów generujących dźwięk (przez alse,
arts, oss) i był on miksowany... nie dostawałem czegoś w stylu "urządzenie
jest zajęte". Nie mam pojęcia jak to działało ale działało:D Dało się tak
chyba odpalić 4 źródła dźwięku. W sprawie miksowania dźwięku wiem, że używa
się jakiegoś dmix'a ale ja nigdy tego nie konfigurowałem.

Stąd moje pytanie. Na jakiej zasadzie działał mi dźwięk na tamtej karcie? Czy
to jednak był dmix czy było to "miksowane" "jakoś" sprzętowo? (Moze jakiś
znawca będzie wiedział)

Oraz drugie pytanie. Dlaczego jeśli na tamtej płycie działało miksowanie
dźwięku to na tej nie działa?

>lsmod | grep snd
snd_pcm_oss            48128  1
snd_seq_dummy           3588  0
snd_seq_oss            30976  0
snd_seq_midi_event      6784  1 snd_seq_oss
snd_seq                48288  5 snd_seq_dummy,snd_seq_oss,snd_seq_midi_event
snd_seq_device          7952  3 snd_seq_dummy,snd_seq_oss,snd_seq
snd_mixer_oss          15872  1 snd_pcm_oss
snd_intel8x0           31528  2
snd_ac97_codec        100696  1 snd_intel8x0
snd_ac97_bus            2816  1 snd_ac97_codec
snd_pcm                81932  3 snd_pcm_oss,snd_intel8x0,snd_ac97_codec
snd_timer              21512  2 snd_seq,snd_pcm
snd                    52008  11
snd_pcm_oss,snd_seq_oss,snd_seq,snd_seq_device,snd_mixer_oss,snd_intel8x0,snd_ac97_codec,snd_pcm,snd_timer
soundcore               8608  2 snd
snd_page_alloc          9360  2 snd_intel8x0,snd_pcm

Dodam że na poprzedniej płycie zamiast snd_intel8x0 miałem snd-via82xx

Aha i jeszcze co ciekawe zrobiłem sobie ostatnio jeszcze na K8T Neo2-F upgrade
udev do 095 oraz zastąpiłem alsa-utils-init przez alsa-udev i wszystko
śmigało aż miło (fajnie sie emulacje oss włącza:]). Niestety po przesiadce na
nową płytę nie ładowało mi po restarcie ustawień miksera (miałem wyciszony
dźwięk)... zrobiłem więc downgrade udev i śmiga... pewnie jest inny sposób...

Z góry dziękuje za odpowiedzi.

--
Pozdrawiam, Kamil