Kilka problemow poinstalacyjnych

Sławek Owoc slawek w ignatianum.edu.pl
Czw, 13 Lip 2006, 22:52:28 CEST

> Zmień * na bezwzględną ścieżkę (tu: /). Wtedy nie będziesz musiał
> zmieniać bieżącego katalogu na /. Alternatywnie możesz zmienić na .
> (kropkę), żeby pakowac bieżący katalog. Teraz każesz tarowi pakować
> wszystko w bieżącym katalogu, razem z /proc i /sys. Dlatego "nie
> działa" opcja --one-file-system.

OK

> Dodaj opcję -v, bez niej tar nie wyświetla pakowanych plików. Zamiast
> długiej opcji --one-file-system możesz też dać krótsze -l.

> Ostatecznie wyszłoby coś takiego:

> tar -cvzf /home/users/slv/test-$DATE.tgz \
>   --exclude=/home / \
>   >/home/users/slv/log-$DATE.log \
>   2>/home/users/slv/log-error-$DATE.log

takie cos udalo mi sie splodzic ...
#!/bin/sh
DATE=`date +%Y%m%d%H%M `
SCIEZKA="/home/users/slv/bcp"
tar -cvzf $SCIEZKA/test-$DATE.tgz \
    --one-file-system  --exclude=$SCIEZKA / \
    >$SCIEZKA/log-$DATE.log \
    2>$SCIEZKA/log-error-$DATE.log

w log-error mam :
tar: Usunięcie początkowego `/' z nazw plików
tar: /dev/log: zignorowane gniazdo z nazwą
tar: /dev/pts/: plik w innym systemie plików; bez zapisu
tar: /mnt/dysk/: plik w innym systemie plików; bez zapisu
tar: /sys/: plik w innym systemie plików; bez zapisu
tar: Usunięcie początkowego `/' z nazw plików wskazywanych przez łącza zwykłe
tar: /proc/: plik w innym systemie plików; bez zapisu
tar: /selinux/: plik w innym systemie plików; bez zapisu

wiec chyba wszystko jest OK.
Czy z tak zrobionego backupu na dzialaacym systemie (bez bazy danych)
da sie pozniej odtworzyc ten system rozpakowujac to archiwum na nowy
dysk (oczywiisce z aktuliacja lilo, fstab, initrd)? czy powinienem
zatrzymywac jakies demony?

Pozstale problemy wciaz sa niestety aktualne, licze na Wasza
niezawodna (jak zawsze) pomoc :)

--
Pozdrowienia,
 Sławek Owoc