UPS Ares 700

Sławek Owoc slawek w ignatianum.edu.pl
Pon, 17 Lip 2006, 14:18:52 CEST

Witam

UPS ma dipswitcha ustawionego na "Samoczynne zalaczanie" ON,
reszta OFF, podlaczony do niego komputerek z PLD i lampa halogenowa
zeby dodatkowo dociazyc i przyspieszyc rozladowanie baterii.

upsd.conf i upsd.users niedotykalem, w ups.conf:
[ares 700]
    driver = genericups
    port = /dev/ttyS0
    upstype = 19

Przy ustawieniu upstype = 19 lub 6 po wydaniu polecenia:
 /etc/rc.d/init.d/ups powerdown

po ok 3 sedundach jest restartowany komputer (bez zamykania systemu)
i to chyba prawidlowa reakcja, bo w koncu kazalem mu wylaczyc
zasilanie

martwi mnie tez inna sprawa:
[root w pldmachine ~]# /etc/rc.d/init.d/ups status
upsd (pid 1889) jest uruchomiony...
Network UPS Tools - UPS driver controller 2.0.3
Error: unrecognized command [status]

Kolejny problem to zamykanie systemu:
Po odlaczeniu zasilania od UPS po 10 min zaczal pisszczec ciaglym
sygnalem po czym sie wylaczyl NIE wylaczajac podlaczonego komputera -
niezalezniee od upstype 6 czy 19 :(

Kabel podlaczony do portu szeregowego jest kablem ktory dostalem z
UPSem.

test.exe udostepnionyh przez fimre Fideltronik poprawnie rozpozne stan
UPS lacznie ze stanem "baterie rozladowane", ktory to wlasnie stan
powinien "zamknac" poprzez NUTa system operacyjny

To moje pierwsze starcie z UPS i Linuxem, wiem ze nikt nie powiedzial
ze bedzie latwo ... ale poradzcie prosze co dalej moge zrobic, co
sprawdzic/zmienic ?

--
Pozdrowienia,
 Sławek Owoc