backup na dvd

Marteen marteen w go2.pl
Nie, 23 Lip 2006, 20:57:24 CEST

To i ja sie dolacze.
Na dzien dzisiejszy mam 2 serwery. Jeden chodzi na Windows 2003 Server, a
2gi na Novellu 5. Miedzy te kompy chce wstawic kompa z Linuxem tak zeby moc
z nich zrzucac dane - z windowsa bazy danych, natomaist z Novella zasoby
plikowe. Do tego rsynkiem chce wrzucac dane ze stacji roboczych. Zakladajac
ze pojemosc plyty DVD wystarcza mi zeby nagrywac strategiczne dane to jest
sens w inwestowanie w streamer?? Na serwerze backupowym chce trzymac ze 30
kopii wstecz (caly miesiac) natomaist na DVD zrzucac powiedzmy tygodniowe
kopie. A miesieczna na plyte i do sejfu.

ma to sens??

Marcin

----- Original Message -----
From: "Artur Flinta" <aflinta w at.kernel.pl>
To: "PLD: Users list (Polish)" <pld-users-pl w lists.pld-linux.org>
Sent: Sunday, July 23, 2006 8:18 PM
Subject: Re: backup na dvd

Przemysław Staniszewski wrote:
> Hmm czyli taki streamer za 2500zł się po prostu nie nadaje? HP DAT..
> cośtam.

DAT może i był dobry w ubiegłym stuleciu, ale to jest tak stara i chora
technologia, że szkoda kasy na nią. Ma żenująco małą pojemność nośnika,
taśma wewnątrz streamera jest wywlekana i oplatana o wszelkie szpilki i
głowice ze stopniem skomplikowania nie mniejszym niż taśmy VHS. Kasetki
DAT należy co jakiś czas przewijać by się nie posklejały. To naprawdę
proszenie się o problemy i złudne poczucie posiadania backupu. O ilości
cykli zapis/odczyt czy prędkości transmisji nie warto nawet wspominać.

Artur