[OT] Jaka najtańsza karta z hw mixing

Adam Gapiński adas-news w artikon.pl
Nie, 30 Lip 2006, 18:50:03 CEST

Osóbka znana jako Kamil, wystukała:

> Nie rozumiem. Nie działa Ci hardware mixing? Nie chcę kupować nie
> potrzebnie karty jeśli mi to ma nie działać. Z tego co kojarzę u mnie na
> 2.6.16.14 na starej płycie z wbudowaną dźwiękówką z hw mixing właśnie hw
> mixing działało świetnie. Miałem możliwość do puszczenia 4 kanałów na
> raz. I mogła to być przenajrozmaitsza mieszanka jak np. dwa programy
> bezpośrednio się odwołujące do /dev/dsp, jeden przez alsa a ostatni przez
> arts.

To nie tak. Do tej pory karta działał na sterowniku OSS emu10k1 i nie
używałem żadnego systemu typu arts, esound czy jack. Po prostu hw mixing
załatwiał te sprawy sprzętowo. Od momentu przejścia na 2.6.16 nie ma już
modułu emu10k1 (oss) w PLDowej konfiguracji jądra - została tylko ALSA. I
na niej nie udało mi się uruchomić "tylnych" głośników w karcie -
podejrzewam po prostu, że emulacja OSS dla ALSA jest taka "biedna". A
natywna obsługa ALSA nie działa mi chyba(?) z pakietem dev, bo udev nie
używam, a wszystkie opisy jakie widziałem dotyczą udeva...
A na emulacji OSS przez ALSA hw mixing działa, tylko ten brak "tyłów" :(

pozdrawiam
--
Adam Gapiński ::::: adas-news (at) artikon (dot) pl