Problem z usypianiem systemu

zielas zielas69 w op.pl
Pią, 9 Cze 2006, 23:26:57 CEST

Piotr Zawadzki wrote:
> Witam,
> Mój system chodził spać do ramu bardzo grzecznie. Niestety po którejś z
> aktualizacji przestał - niestety nie wiem po której bo przez jakiś czas nie
> korzystałem z tej funkcjonalności.
> Objawy są takie, że system idzie spać (na żądanie
> klaptop_acpi_helper --suspend lub po zamknięciu pokrywy)
> Budzi się w zasadzie poprawnie, pojawiają się zarysy okien w Xach po czym
> następuje przejście na runlevel 0 i system się zamyka. Dzieje się tak
> niezależnie od tego czy budzę go guzikiem czy otwarciem pokrywy.

> Czy ktoś mógłby mnie oświecić co jest grane.

mialem to samo, jezeli masz skonfigurowany button power to po
przebudzeniu acpi otrzymuje sygnal nacisniecia tego przycisku, niewiem
dlaczego, zalatwilem to skryptem:

dodaj na poczatku /usr/sbin/power.sh

    POWER_IGNORE=/var/run/ignore_powerbtn
    if [ -f $POWER_IGNORE ]; then
        rm -f $POWER_IGNORE
        exit 0
    fi

stworz jakis plik do usypiania komputera z zawartoscia

    touch /var/run/ignore_powerbtn
    echo "mem" > /sys/power/state

i usypiaj za pomoca tego skryptu, po przebudzeniu acpi dostanie sygnal
poweroff co w zasadzie skasuje tylko plik /var/run/ignore_powerbtn, a
przy prawdziwym nacisnieciu power juz normalnie zamknie system,
rozwiazanie uwazam za dobre... jezeli jednak znajdziesz cos lepszego to
daj znac bo jestem zainteresowany

pozdrawiam, zielas