kernel smp

Tomasz Rutkowski rutek w nospheratu.net
Nie, 11 Cze 2006, 13:51:06 CEST

Witam

mam taki problem: otóż mam starego dwuprocesorowego dell-a, który
chodzi wyśmienicie pod AC (kernel-grsecurity-2.16.14), cyrk natomiast
zaczyna się gdy maszyna wstanie na kernelu smp - po 3-5min twardy zwis.

ów dell obsługuje sieć 5 komputerów na których szaleje BT i do tego
jest serwerem www i poczty (głównie). Niemniej na zwykłym kernelu
obciążenie nigdy nie przekracza 0.05 i maszyna ma uptime'y rzędu 40-50
dni (reboot jak zmieniam kernel na nowszy, bez tego pewnie byłoby
dłużej)

żeby też rozwiać wątpliwości: w iptables jest tylko i wyłącznie
maskarada i forward portów - ni śladu imq :)

procesory to Intel Pentium II Xeon 400MHz, płyta intel

no i nie wiem czego to może być przyczyną, a że na nim działa właśnie
www (apache+php+postgresql), poczta (exim+tpop3d+spamassasin+postgresql),
to wydaje mi się, że sympatycznie byłoby uruchomić obydwa procesory -
tym bardziej, że planuję przenieść na tę maszynę kilkanaście witryn i
obciążenie na pewno bardzo wzrośnie...

zresztą tak czy siak, sprawa jest interesująca :)

Tomasz Rutkowski, sys adm @nospheratu.net, e-mail: rutek w nospheratu.net
    my PGP key files could be found at http://tango.nospheratu.net