ALSA, OSS, dev, udev, devfs itp....

Adam Skowroński tytus w oldfield.org.pl
Wto, 13 Cze 2006, 01:28:05 CEST

Jesteście moją ostatnią nadzieją!

Trochę historii
---------------
Miałem ci ja PLD postawiony na jajku 2.6.11(własnym) który chodził.
chodził na dev, karta dźwiękowa była es1371, wkompilowane oss i alsa.
śmigało aż miło.

Zachciało mi się zmian i zmieniłem sprzęt. Chipset mam teraz nForce,
więc wbudowane video, audio i netio. Nie udało mi się uruchomić audio
(alsaconf nie wykrywał wbudowanego audio). Ale zlałem to, bo audio
włożyłem stare es1371 i hulało, chociaż też nie do końca. Wszystko szło
przez drivery oss-owe, bo alsa się wypinała na mnie mówiąc, że nie ma
takiego urządzenia: /dev/snd/controlC0. alsactl, alsaplayer, alsamixer -
nic nie łapało karty. Ale póki co działało na oss.

Dorzuciłem sobie udeva, hala i hotpluga. Działało tak samo.

Zmieniłem wersję jajka na 2.6.14 (też własny, ze źródeł PLD) - przestało.
Alsa, jak nie działała, tak nie działa (z identycznym skutkiem).
OSS nie działa, z innym trochę skutkiem. strace mplayera na ten przykład
pokazuje mi nieskończone próby dobrania się do urządzenia.

O co mi chodzi
==============
O poradę i podniesienie na duchu. Bo już mi się wszystko pokiełbasiło.
Na listach (PLD) w 2004 roku piszą, że na problemy z alsą najlepszy
devfs. Ale przecież devfs jest be w tej chwili, bo udev jest cacy.
Co powinienem mieć zainstalowane - dev i udev? jakich driverów używać:
oss czy alsa? walczyć z tym, czy czekać na jakieś poprawki? czy
komukolwiek ruszyła alsa na driverze intel8x0 na nForce? czy udev to to
samo, co dev, tylko dynamiczny? czy decydować się jeszcze na devfs? czy
lekarstwem będzie alsa-udev, którego jeszcze nie ma w Ac, ale które
będzie? Aaaaaarrrrrrggggggg.......

pls help. jakaś literatura, jakiś link, jakaś iskierka nadziei. No
chociaż za rękę mnie potrzymajcie!
adam

--
Adam Skowroński                  * Zawsze można ZU powiedzieć, że
tytus w oldfield.org.pl            * konsola to takie G*du-G*du z