Re: backup w systemie plików

Adam Ryba adam.ryba w gmail.com
Sob, 17 Cze 2006, 16:03:26 CEST

06-06-16, Tomasz Grobelny <tomasz w grobelny.oswiecenia.net> napisał(a):
> rdiff-backup. Mnie chodzi o to żebym miał katalog backup/20060611,
> backup/20060612, etc. do których mogą mieć dostęp użytkownicy przez sambę
> (oczywiście ro i oczywiście nie chcę mieć plików skopiowanych po kilka razy
> jeśli to nie jest konieczne). Nauczenie użytkowników obsługi jakiegoś
> dodatkowego narzędzia jest hmm... mało ergonomiczne.

Ja używam BackupPC - potrafi korzystać z rsynca, więc jest łagodny dla
sieci, identyczne pliki są trzymane tylko w jednej kopii (globalnie -
nawet, jeśli są na różnych maszynach), dodatkowo backupy są
kompresowane.

Tyle, że nie dasz w nim userom dostępu przez sambę, ale jest całkiem
wygodny interfejs WWW.

--
Adam 'Pooh' Ryba