dosemu + samba

Rafał Cygnarowski zswi w pers.pl
Śro, 21 Cze 2006, 09:46:24 CEST

> No to faktycznie. A to niedziałanie MSclienta objawia się czym? Ładuje Ci
> rezydenta od karty? I do jakiej pamięci? Bo pamiętam boje z RTL8139, który
> za chiny ludowe nie chciał nawet pingnąć hosta jak moduł był w UMB :(

Szczerze mówiąc nie wiem jak to zrobić. Dosemu ma własny sterownik pakietowy
(wbudowany) i w ten sposób obsługuje sieć. To rozwiązanie doskonale się
sprawdza z ipx-em, gdzie istnieje interfejs między Novellowym sterownikiem
ODI i pakietowym (pdether.com). Niestety M$ stworzył swoje NDIS, które z
pakietowym nie chce gadać (i nic dziwnego). Jest co prawda
rozwiązanie "odwrotne", aby aplikacje korzystające z pakietowego gadały z
NDIS (dis_pkt.dos), ale nie o to niestety chodzi.

Wg. dokumentacji, dosemu można ustawić tak aby gadał bezpośrednio z kartą
sieciową. Pewnie to rozwiązałoby moje problemy, ale mankament tego
rozwiązania jest taki, że dosemu potrzebuje w takim przypadku osobnej,
nieużywanej karty sieciowej - a to po prostu odpada (nie włożę dwóch kart
sieciowych do każdego komputera, który potrzebuje dosemu z dostępem do
samby).

Sterownika do karty załadować nie można - po prostu nie widzi karty (i to w
zasadzie mnie nie dziwi). Gdyby dosemu symulowało kartę sieciową tak jak robi
to w przypadku SoundBlastera pewnie już byłoby po sprawie...

Pozdrawiam,
--
Rafał Cygnarowski
rafi w pers.pl