Problem z X-ami

Kosiek kosiek w histamina.czuby.net
Wto, 27 Cze 2006, 11:29:10 CEST

OK. Dzięki wyjaśniłeś to czego nie wiedziałem.

Pozdrawiam Kosiek.

----- Original Message -----
From: "Łukasz Maśko" <masko w ipipan.waw.pl>
To: "PLD: Users list (Polish)" <pld-users-pl w lists.pld-linux.org>
Sent: Monday, June 26, 2006 2:34 PM
Subject: Re: Problem z X-ami

Dnia poniedziałek, 26 czerwca 2006 14:23, Kosiek napisał:
[...]
> Z góry dziękuję za pomoc, jeżeli będzie trzeba dołącze zawartość plików
> konfiguracyjnych.

Mam wrażenie, że któryś z nas (albo ja, albo ty) zupełnie nie rozumie, w
czym problem. Jeśli to jestem ja, to to prosiłbym, żebyś doprecyzował, po
co chcesz odpalać X -configure z poziomu zwykłego usera. A jeśli ta druga
opcja, to:

X-y konfiguruje się z poziomu roota. I tyle. Robi się to tylko raz
konfigurując sprzęt taki jak typ karty graficznej, udostępnione tryby
graficzne, mysz, klawiaturę, do tego czcionki itp. W konfiguracji nie
ustala się czegoś takiego jak np. windowmanager czy środowisko graficzne.
Można ustawić domyślne wrtości, ale i tak każdy użytkownik może sobie to
dopasować do swoich potrzeb. Wystarczy wpisać start odpowiedniego
ulubionego windowmanagera czy innego środowiska do ~/.Xclients i już.

Więc nie wiem, dlaczego chcesz odpalać X -configure z poziomu usera.
Skonfiguruj to jako root, a potem odpalaj X-y z poziomu użytkownika np.
przez startx.