raid 0

Grzegorz Sójka wujek w yen.ipipan.waw.pl
Pią, 3 Mar 2006, 13:58:25 CET

Michal Abramowicz wrote:

> raid0 jeśli nie jest sprzętowy to ogolnie niepolecam na miejsce
> gdzie trzyma się jakieś _ważne_ dane
>
> jak soft to raid1, masz wtedy spokój o bezpeczeństwo danych, 2 dyskach
> lub nawet na 3
>
> soft raid5 możesz mieć na 3 dyskach, ale dalej nie polecam
>
> co do raid0 boś się uparł, to ja bym podzielił dyski tak:
> 1 dysk => 2 partycje, SWAP sda1 (512mb czy ileś), sda2(resszta)
> 2 dysk => sdb1 (100%)
> 3 dysk => sdc1 (100%)

Zły pomysł. Do RAID0 partycje powinny być takie same inaczej "końcówki"
będą leżały "odłogiem".

Generalnie odradzam partycjonowanie software-RAID bo w niektórych
szczególnych sytuacjach mogą być problemy z bootowaniem. Jak zależy ci
na stabilności to po pierwsze daj se spokój z partcjami na rajdzie a po
drugie zapomnij o RAID0 bo sam się prosisz o problemy. Moim zdaniem
nawet jeśli zdecydujesz sią na LVM to i tak nie pogorszy w żaden istotny
sposób twojej sytuacji.

Pozdrawiam
GS