problem z raidem

Tomasz Grobelny tomasz w grobelny.oswiecenia.net
Nie, 5 Mar 2006, 17:32:07 CET

Dnia Sunday 05 of March 2006 16:22, Michal Abramowicz napisał:
> On Sun, Mar 05, 2006 at 01:22:54PM +0100, Tomasz Grobelny wrote:
> /ciach/

> mdadm.conf musisz sobie sam zrobić

I jak bym go napisał to geninitrd automagicznie wygenerowałby poprawne initrd?
Coś mi się nie wydaje. Skąd w ogóle miałby wiedzieć że ma wrzucić do linuxrc
wywołanie mdassemble?

> 5. wskazówki bez wyjaśnień: http://abram.eu.org/glen.txt

Wygenerować to initrd mi się udało tyle że był to mocno zakręcony proces.
Natomiast po tych doświadczeniach mam propozycję dodania do geninitrd opcji
--root-dev= (np. /dev/md0, żeby podać na jakim urządzeniu będzie / podczas
startu systemu dla którego generujemy initrd).

No chyba że ktoś jest w stanie zaproponować kilka prostych kroków do
wygenerowania initrd. Ja robiłem to tak:
mknod /dev/md0 ...
madadm -A ...
mount /dev/md0 /mnt
skopiować pliki sysconfig/geninitrd, fstab, mdadm.conf, /lib/modules, etc.
z /mnt do /, zmodyfikować tak funkcję wykrywającą rootdev aby zawsze
dawała /dev/md0 i wreszcie wywołać geninitrd.
--
Z poważaniem,
Tomasz Grobelny