raid 0

Grzegorz Sójka wujek w yen.ipipan.waw.pl
Pon, 6 Mar 2006, 02:04:54 CET

Andrzej 'The Undefined' Dopierała wrote:

> hm...
> albo ja nie rozumiem o co biega(mozliwe, mam grype i lekką gorączke)
> albo ktos nie rozumie jak dziala RAID0 ;)
>
> przeciez jezeli mamy:
> hda
> hdb
> hdc
> hdd
>
> i na tym zapniemy raid0, oraz wysiadzie hdb - wtedy siada
> calosc(wlacznie z "partycjami" na raidzie)
> jezeli mamy
> hda1
> hda2
> hdb1
> [...]

Zwis, pad zasilania różne rzeczy się zdarzają. W przypadku dysków (s)ata
w grę może także wchodzić zwis samego dysku lub błąd w przesyłaniu
danych. Miałem kiedyś IBMa który raz na pół roku, rok dostarczał mi tego
typu atrakcji. Kłopot był taki, że jak nie chce się złożyć RAID na
którym masz rootfs to trzeba kombinować.

Pozdrówka
GS