tunel cbr TP S.A. nie chce działać !

Tomasz Grobelny tomasz w grobelny.oswiecenia.net
Wto, 7 Mar 2006, 20:53:10 CET

Dnia Tuesday 07 of March 2006 13:38, Badman napisał:
> Witam
> Próbuje założyć tunel ipv6 udostępniany przez tepse. Konfiguruje go
> według opisu na ich stronie jednak nie chce działać
>
> ip tunnel add cbr mode sit local  80.48.93.23 remote 217.96.770.200 ttl
> 64
Po pierwsze motasz, u mnie działa to tak:
$ cat /etc/sysconfig/interfaces/tnlcfg-ipv6tp
MODE="sit"
DEVICE="ipv6tp"
REMOTEADDR="217.96.70.198"
LOCALADDR="80.53.179.58"
IPADDR1="3ffe:4019:1::14:2/112"
IP6_PRIM_IF="1"
BIND_DEV="eth1"
TTL=64
ONBOOT=yes

> ip route add 2000::/3 dev cbr

A po drugie powinieneś dodać bramę domyślną:
$ cat /etc/sysconfig/network|grep -i v6
# Do you need IPv4 or IPv6 networking ?
# Do you need IPv6 networking ?
IPV6_NETWORKING=yes
# Do you want IPv6 forwarding ?
IPV6_TUNNELCONFIG=yes
# Global route for IPv6 host with IPv6 forwarding
IPV6_GLOBALROUTEGW=3ffe:4019:1::14:1
IPV6_GLOBALROUTEDEV=ipv6tp

Na koniec oczywiście:
# /etc/rc.d/init.d/network restart