md5

Marcin marcin w qnc.pl
Nie, 12 Mar 2006, 12:18:11 CET

Witam,

Chciałbym sprawdzić poprawność działania macierzy dyskowej (raid0) jak i
jej niezawosnośc, pomyślałem, że mógłbym z gzipować i ztarować wiele
plików (o dużej objętości - tak powiedzmy 50GB) stworzyć sumę kontrolną
md5, pomęczyć trochę macierz (jak i system plików) (choćby padami
zasilania) i sprawdzić po paru takich razach poprawność sumy kontrolnej.
Moje pytanie to jak stworzyć sumę kontrolną do jakiegoś pliku?

A może znacie skuteczniejszy sposób przetestowania macierzy?

Marcin