PLD AC na laptopie

Piotr Zawadzki pzawadzki w polsl.pl
Śro, 15 Mar 2006, 14:55:34 CET

Dnia środa, 15 marca 2006 13:55, Stacho Pal napisał:

> Po dopisaniu do /etc/modules 'yenta_socket' udev sobie poradził,
> znaczy system reaguje na wyjmowanie i wkładanie karty (GC89).
> Używam kernel-2.6.15-1 i udev-074-4.

> Szkoda. :(
> Cóż google moim przyjacielem.

> Tu akurat typowo (Centrino), czyli i915 i 1024/768 60Hz.
To będziesz miał X'y. Załaduj co najmniej moduły
ac, battery. Istnieje możliwość dynamicznej kontroli częstotliwości taktowania
procesora. Najpierw należy załadować moduł specyficzny dla danego procesora
(http://www.ylug.jp/download/cpufreq_osc2005.pdf).
Moduły te są w katalogu
\lib/modules/`uname -r`/kernel/arch/i386/kernel/cpu/cpufreq
Potem załaduj moduły
cpufreq-powersave, cpufreq-userspace, cpufreq-ondemand
i zainstaluj kdeutils-klaptopdaemon-i18n. Pojawi się nowa pozycja w Centrum
Sterowania KDE. Przy użyciu tego skonfigurujesz
wszystko, włącznie z chodzeniem spać (do RAM), spowalnianiem częstotliwości
procesora i przyciemnianiem wyświetlacza. Chodzenie spać na dysk też się da
zrobić ale trzeba przekompilować kernel. Aha, konfigurację KDE należy
rozpocząć od uaktywnienia aplikacji pomocniczej. Jest do tego guzik w którejś
zakładce.

Powodzenia
--
Piotr Zawadzki, Silesian Technical University
PGP: http://www.keyserver.net/