Konta uzytkownikow - NIS, LDAP czy co tam jeszcze??

Pawel Koska pawel w artfan.net
Pon, 27 Mar 2006, 13:05:17 CEST

Witam,

Chciałbym w sieci uporządkować konta użytkowników na wszystkich komputerach.
Chciałbym mieć bazę kont użytkowników w jednym miejscu i z niego wszystkim
zarządzać. Jak to zrobić? Czytam trochę o NIS, o LDAP, ale nie wiem czy nie
wpakuję się w jakiś syf który nie będzie mi działał.

Ogólnie chciałbym mieć tak że konta systemowe są tradycyjnie w /etc/passwd, a
konta użytkowników już na jakiejś zdalnej bazie danych.

Do tego jeszcze fajnie by było gdyby był mechanizm który by mi pozwalał
określać który użytkownik może się zalogować na konkretnym hoście.

czy coś takiego istnieje ?? :)

Jakie mogą być problemy z wprowadzenia takiego mechanizmu? Awaryjnie chcę
zrobić autoryzację po kluczach z jednego hosta.

Ktoś ma z tym doświadczenie? Co poleca, co odradza?

Paweł