Konta uzytkownikow - NIS, LDAP czy co tam jeszcze??

Pawel Koska pawel w artfan.net
Pon, 27 Mar 2006, 14:53:51 CEST

Dnia poniedziałek, 27 marca 2006 13:50, Marcin Król napisał:

> Co do NISa to probowalem go raz, ale wieki temu (Ra bylo jeszcze
> unstable wtedy) i bardzo to niestabilne bylo. Moze cos sie poprawilo,
> nie wiem. Jakis czas pozniej wdrozono LDAPa, ktory do dzis smiga bardzo
> ladnie.

LDAP nie znam... w sumie to żadnego mechanizmu nie znam :)
Właśnie wygooglałem sobie coś takiego:
http://www.metaconsultancy.com/whitepapers/ldap-linux.htm

Może mi trochę ułatwi zabawę z LDAP.

> Po grupach systemowych mozna robic ograniczenia w wiekszosci uslug. A
> grupy tez moga siedziec w LDAP. Plus do tego jakis perl na konsoli i php
> na www do zarzadzania wszystkim.

Właśnie myślę o czymś takim, ale puki co trzeba się nauczyć korzystać z LDAP.

> Problemy? Jak LDAP padnie to mozesz nie moc sie zalogowac, nawet na
> lokalne konta. Co prawda zauwazylem tu poprawe od kiedy mam LDAP > 2.0.

> Gdybys wybral LDAP, koniecznie postaw sobie conajmniej jednego slave'a i
> zrob replikacje. Majac kilka slave'ow mozesz rozkladac obciazenie
> autoryzacja na rozne maszyny.

Nie jest aktualnie tak dużo tych maszyn które miały by uczestniczyć w tej
mojej zabawie, ale jak to będzie działać, to z czasem trzeba by pomyśleć o
jakimś zabezpieczeniu.

Dzięki za sugestie..
Pewnie jeszcze będę pisał o problemach jakie się pojawiły i szukał tutaj
pomocy :)

Pozdrawiam,
Paweł