dowolny kernel i wiesza sie systemu przez IMQ

Mariusz K. Grzeca mgrzeca w jmdi.pl
Wto, 28 Mar 2006, 19:23:14 CEST

Przemysław Backiel wrote:

> ktorys oprócz wrr moze powodować pady?

layer7. ja bym go w ogole pominal, dla swietego spokoju.

> jak teraz działa esfq? lepiej niz wrr?

trudno powiedziec, zwazywszy ze wrr wcale nie dziala. sypie sie z imq, a
bez imq pod duzym obciazeniem i ma powazne bledy koncepcyjne.

esfq jest proste, dziala, nie sypie sie, jest wydajne, ale nie rehashuje
kolizji, wiec na pewno nie zapewni 100% "sprawiedliwosci".

chcesz miec dzialajacy wrr - wykorzystaj ten "wbudowany" w htb. chociaz
w tym przypadku to tez nie jest poprawny wfq, wiec trzeba z palca
ustawiac takie samo quantum dla wszystkich klas-lisci, bo inaczej beda
"poszarpane" pingi (duzy jitter) i niestabilne transfery...

pod linuxem nie ma niestety zadnego dzialajacego poprawnie wfq :/