SAMBA, CUPS+SAMBA - trochę działają, a trochę nie

Stanisław Kamiński stasheck-fora w o2.pl
Czw, 30 Mar 2006, 12:22:53 CEST

Grzegorz Pietrzak napisał(a):

> Serwer udostępniający dane dla komputerów w sieci ma bezpośredni interfejs na
> zewnątrz?!? Tak to się proszę pana nie robi...
> Postaw jakiś gówniany ruter z byle czego ale żebyś nie miał na serwerze
> interfejsu na zewnątrz...

Już mam postawiony gówniany ruter - i robi on to co opisałem (a przyznam
się, że jest chroniony tylko Trivial Firewallem - niestety nie
opanowałem jeszcze iptables :( ). Niestety, ale dorzucanie kolejnej
puszki jest poza dyskusją. Wiem, że to niebezpieczne, ale cóż... danych
o głowicach nuklearnych tam nie trzymam. Z tymi plikami dla kompów to
chodzi głównie o to, co mldonkey ściągnie.

> I do tego pytania:
> Jakie Windowsy?

Wyłącznie XP, część SP1, część SP2.

> Po co:
> printer admin = @ntadmins
> guest account = guest
> encrypt passwords = yes
> smb passwd file = /etc/samba/smbpasswd
> [printers]
> [...]
> printer admin = root, @ntadmins, guest
> jeśli masz security = share?!?
>
> Co to jest za wpis i po co:
> map to guest = Bad Password?
> Tylko pewnie bruździ w zasobie [print$]...

Te wszystkie śmieci to efekt czytania kilku różnych poradników. Mówię,
że już sam się w tym pogubiłem...

> Więc. Jeśli zrobiłeś security = share to nie masz po co ustalać czegokolwiek
> dla zasobów. Zakładasz przez to, że wszyscy do wszystkiego mają dostęp.
> Udostępniane katalogi i pliki muszą(!!!) mieć jako właściciela urzytkownika
> nobody i grupę nobody. To jest wtedy tak, jakbyś udostępniał coś pod win98.
> A ustanie jakiegoś użytkownika guest mija się z celem, bo każdy ma dostęp do
> wszystkiego.
> W związku z tym pewnie dlatego jest problem z udostępnianym katalogiem
> /home/services/mldonkey bo są tam nie takie prawa jak trzeba.

I chyba dochodzimy do sedna - mieszam kilka rzeczy naraz.
1. Jest konto użytkownika na kompie (np. na komp1) z jakimś-tam hasłem
(albo i bez)
2. Są konta na "serwerku" - z hasłami.
3. Są konta samby.
4. Są katalogi na "serwerku", które chcę udostępniać.
5. Jest proces samby biegający z jakimś tam UID (aczkolwiek chwilowo nie
wiem, jak to zmienić)

Pytanie brzmi - jakie powinny być wzajemne relacje tych 5 rzeczy? Chcąc
osiągnąć taki cel, że każdy może drukować co chce bez konieczności
logowania; tak samo do części zasobów dostęp bez dodatkowego logowania
(czyli używając loginów z Windows, o ile dobrze rozumiem).

> I ostatnie. Uruchamiałeś testparm i patrzyłeś co on na twojego smb.conf-a?

Tak. Testparm uważa, że opcja "printer admin" jest deprecated.

Dzięki za wszelką pomoc dotychczas uzyskaną - nie wiem, co bym bez Was
zrobił :D

Pozdrawiam,
Staszek