ntpdate

Adam Gapiński adas-news w artikon.pl
Pią, 31 Mar 2006, 23:24:10 CEST

Osóbka znana jako Grzegorz Sójka, wystukała:
> Aktualnie mam zainstalowany ntp-client-4.2.0-12, który nie działa. To
> znaczy nie ustawia czasu przy starcie systemu. Problem zaczął się po
> kolejnym updacie kiedy to skrypt /etc/rc.d/init.d/ntp zmienił
> wyświetlany komunikat na "Syncing time with ntpdate (backgrounding)".
> Wcześniej wszystko chodziło ok. Czy da się to jakoś poprawić bez
> przerabiania /etc/rc.d/init.d/ntp na starą modłę?

bez żadnych problemów używam od zawsze:
$ rpm -q rdate
rdate-1.4-3

$ cat /etc/sysconfig/rdate
# Do you want to set data from remote server at all?
SET_TIME="yes"

# Do you want to sync hardware clock with system time?
SYNC_HWCLOCK="yes"

# From which server?
RDATE_SERVERS="time.task.gda.pl"

# Sync in background during bootup?
# (set to "no" if you need precise timestamps early)
# BEWARE: Disables warnings and errors
BACKGROUND="yes"
działa jak trzeba, choć to inny program ;)

pozdrawiam
--
Adam Gapiński ::::: adas-news (at) artikon (dot) pl
Na pytanie *Która godzina?* chciałem zainstalować rdate... (/me 18.05.2004)