[AC] hardware czy software?

Adam Gapiński adas-news w artikon.pl
Śro, 3 Maj 2006, 18:28:49 CEST

Osóbka znana jako Krystian Tomczyk, wystukała:

> A może w pewnym momencie zmienili koncepcję?
> Ja mam jedną nowszą taśmę ata100 (80 żyłową) z fabrycznym opisem złącz i
> środkowe ma napis slave, końcowe master...
> A tu http://www.hardwarebook.net/cable/storage/ide.html piszą, że
> kolejność podłączenia nie ma znaczenia (o ile dobrze zrozumiałem)

Bo ten opis dotyczy kabli 40 - to żyłowych. Dla 80 jest tak jak masz opisane
na kablu, choć można to zmienić zworkami na napędach/dyskach. Dodatkowo,
jeśli masz tylko 1 dysk to powinien być podłączony do *końca* taśmy, a nie
na środku, bo w takim przypadku "luźna" część może spowodować zakłócenia,
które zmniejszą transfer (niestety nie pamiętam kto to już tutaj
tłumaczył...)

pozdrawiam
--
Adam Gapiński ::::: adas-news (at) artikon (dot) pl