serwery

Paweł Gołaszewski blues w pld-linux.org
Śro, 3 Maj 2006, 21:03:41 CEST

On Fri, 28 Apr 2006, Marcin Rybak wrote:
> Na tę sprawę aktualnie przeznaczone jest 100000$, myślę, że rozwiązanie
> o którym myślę to jest +/- (bez macierzy) 25000$.

Skoro rozmawiamy o takim poziomie cenowym to zainteresuj się sprzętem
Sun-a. Jakościowo maszyny są idealne, Solarisa można sobie darować, jeżeli
nie masz ochoty i postawić linuksa, ale to już kwestia gustu i upodobań.

Pooglądaj modele z Opteronami. V20z to maleńka maszynka, ale spisuje się
rewelacyjnie. Mam do takiej jednej dostęp i jest cud-miód-i-orzeszki.
Teraz nie jest chyba produkowany i zastąpił go bodajże X2100.
V40z myślę, że spełni wszystkie twoje oczekiwania.

Gdybyś był jednostką edukacyjną to ceny sprzętu miałbyś świetne, a tak
będą trochę gorsze :)

Możesz też postawić na maszyny sparc-owe, ale linux będzie trochę gorzej
supportowany na tym. Mam Sun Fire V440 i V880 z dużymi macierzami i
sprawują się przyzwoicie pod Solarisem. Z macierzami mieliśmy duże
problemy i IMO na to trzeba uważać.

> A myślę o czymś takim:
>
> Poczta+mysql: 2x Opteron DC; 4-8GB ramu, dyski na system 2x73 GB
> (mirror) Do tego standy 1x opteron DC 2GB ramu, dwa dyski 36GB (mirror)
>
> ftp+www albo na jednym albo na dwóch serwerach, tutaj będzie 1x Xeon 2,8
> i około 4gb ramu 2x36gb 15K Jeśli na dwóch to ftp to będzie jakiś
> Pentium D 2,8GHz. 1GB ramu itp.

Nie mieszaj tego w ten sposób... Nie warto.

Zdecyduj się albo na intela albo na AMD i najlepiej z jednej rodziny.
Wiele rzeczy to ułatwi.

> Do tego macierz - to jest wymaganie klienta, wraz z LTO jakimś, który
> będzie miał autoloader.

Lepiej pomyśl o backup-ie na macierz. Cenowo nie wiem jak to wyjdzie, ale
jeżeli będziesz miał robić wiele GB backup-u to możesz mieć problem
czasowy. To po prostu trwa od cholery na taśmę.