serwery

Marcin Rybak marcin w qnc.pl
Śro, 3 Maj 2006, 23:00:46 CEST

> [...]

>Pooglądaj modele z Opteronami. V20z to maleńka maszynka, ale spisuje się
>rewelacyjnie. Mam do takiej jednej dostęp i jest cud-miód-i-orzeszki.
>Teraz nie jest chyba produkowany i zastąpił go bodajże X2100.
>V40z myślę, że spełni wszystkie twoje oczekiwania.

>Gdybyś był jednostką edukacyjną to ceny sprzętu miałbyś świetne, a tak
>będą trochę gorsze :)

>Możesz też postawić na maszyny sparc-owe, ale linux będzie trochę gorzej
>supportowany na tym. Mam Sun Fire V440 i V880 z dużymi macierzami i
>sprawują się przyzwoicie pod Solarisem. Z macierzami mieliśmy duże

Jako, że sprzedaję IBM'a to i taki sprzęt im zaproponuje, jest doskonale
wspierany przez RH, wieć i z tym nie będzie problemu, jednak dziękuję za
propozycję, nie spotkałem się do tej pory z problemami natury
RH+IBM=problem. (zaraz mi tu zarzucą rekamę - ale zwyczajnie tak właśnie
jest!)
Moje myśli padają na BladeCenter (zalety: a) redundancja (system
zarządzający wykrywa i monitoruje stan serwerów gdy jeden się wyłączy może
przełączyć automatycznie na inny), można także przejąć ekran z poziomu
"wyjścia"-czyli widzieć wszystko co byłoby na ekranie (ew problemy ze
starten systemu). B) można montować wirtualne napędy do dowolnego serwera
np. z obrazów ISO. (czyli np. zdalnie postawić system!) c) 40% mniejszy
pobór prądu niż odpowiednie serwery w racku; wady : cena, cena cena - za
samo bladecenter (z dwoma zasilaczami 2000W) trzeba dać 3000$).

>Zdecyduj się albo na intela albo na AMD i najlepiej z jednej rodziny.
>Wiele rzeczy to ułatwi.

Co ułatwi? Proszę przybliż mi ten problem, gdyż chciałbym go uniknąć, a
wrzucanie Xeona czy Opterona na router to trochę wyrzucanie kapuchy w błoto.
Natomiast na bank stanby będzie na tym samym co poczta+mysql (ten będzie
"stanbyowany"

>Lepiej pomyśl o backup-ie na macierz. Cenowo nie wiem jak to wyjdzie, ale
>jeżeli będziesz miał robić wiele GB backup-u to możesz mieć problem
>czasowy. To po prostu trwa od cholery na taśmę.

Miałem do czynienia z tasiemkami, i działa to super, np. TS3100 Tape Library
daje transfer do 80 MBps na tasiemkach LTO Ultrium 3 (czyli do 400
GB(native) po kompresji do 800GB). Mieszczą się w tym 22 taśmy... do tego
można dorzucić autoloader i mamy święty spokój na wieki.
Taśmy mają służyć do archiwizacji danych, jako backup faktycznie do macierzy
można dorzucić kilka dodatkowych dysków (poza hotspare'ami i tymi z
mirrora).

---
Pozdrawiam

Marcin