Problem z odświerzaniem monitora w X'ach

Krzysztof Mościcki stivi w kity.pl
Pon, 8 Maj 2006, 10:55:31 CEST

Dnia 07-05-2006, nie o godzinie 19:23 +0200, Kamil napisał(a):
> Witam.
>
> Na wstępie dane:
> kernel: 2.6.16.5-0.1
> nvidia: 1.0.8756 (najnowsze z cvs'u)
> monitor: Samsung SyncMaster 795MB

Też tak miałem, monitor Optiview 15L, na kilku różnycj jądrach z serii
2.6.16.X, po przejściu na kernel-2.6.15.5-1 odświeżanie jest spowrotem w
porządku.
Za to po pewnej zbiorowej aktualizacji nie mogę się zalogować poprzez
kdm. Wśród aktualizacji na pewno był pakiet X11, w tej chwili mam wersję
X11-6.9.0-8, X11-driver-nvidia-1.0.8756-1 (na różnych wersjach jądra to
samo). W przypadku podania złego hasła w kdm-ie, wszystko zachowuj się
normalnie, zaś przy poprawnym kdm się restartuje i znowu jestem w
punkcie wyjścia. W syslogu pojawia się:
kdm: :0[5225]: PAM pam_putenv: delete non-existent entry; MAIL

zaś w logu kdm-a:
The XKEYBOARD keymap compiler (xkbcomp) reports:
> Warning:          Type "ONE_LEVEL" has 1 levels, but <RALT> has 2
symbols
>                   Ignoring extra symbols
Errors from xkbcomp are not fatal to the X server
Could not init font path element /usr/X11R6/lib/X11/fonts/TTF/, removing
from list!
FreeFontPath: FPE "/usr/X11R6/lib/X11/fonts/misc:unscaled" refcount is
2, should be 1; fixing.

Moja architektura to i686, lecz to samo miałem jak uaktualniłem system
braciakowi (arch: athlon), paczki z main. Co ciekawe, na gdm-ie tak
samo, zaś w przypadku xdm-a działa w porządku.
NIe miałem na razie czasu dokładniej sprawdzić dlaczego tak się dzieje.
Chiałem się zapytać, czy tylko ja tak mam czy ktoś jeszcze podobnie?
Grafika to: GeForce4 MX 440.
Aha, na systemie instalowanym od nowa kdm działa poprawnie.

--
Pozdrawiam,
Krzysztof Mościcki