Regułki dla udev ( było: udev a kolejność ładowania modułów )

Łukasz Maśko masko w ipipan.waw.pl
Śro, 10 Maj 2006, 15:40:41 CEST

Dnia wtorek, 9 maja 2006 08:59, Łukasz Maśko napisał:
[...]
> Trochę czasu minęło, czas na feedback. Otóż po dodaniu takich regułek jak
> powyżej na moim laptopie wszystko zdaje się działać jak należy. To
> znaczy, przez ostatnich kilka(naście) restartów systemu zawsze interfejsy
> były oznaczane we właściwy sposób (eth0 = ethernet, eht1 = WiFi). A mi
> dokładnie o to chodziło, więc dzięki za pomoc :-)

Korekta. Za szybko pochwaliłem. Dzisiaj ni stąd ni z owąd znów stawianie
interfejsów poszło w maliny (w złej kolejności tudzież otrzymały złe
nazwy). Efektem dodatkowym wynikłym z obecności regułek był taki komunikat:

udevd-event[2015]: rename_net_if: error changing net interface name: File
exists

Mój wniosek: same regułki działają poprawnie, ale do d... jest mechanizm
ładowania modułów przez udev, który olewa jakiekolwiek reguły (np. z
modprobe.conf) i ładuje moduły w takiej kolejności jak mu się podoba
(zapewne jak mu wyjdzie z wykrywania urządzeń na PCI). A po załadowaniu
urządzenia z jakichś powodów nie obsługuje zamiany nazw we właściwej
kolejności lub nie nadąża z robieniem tego (czyżby aplikowanie regułek było
robione równolegle do ładowania modułów, bo objaw jest taki jakby
występował jakiś "race conflict").

PS. Nie wiem na ile to ma znaczenie, ale mam UDEV_STARTER="udevsynthesize".
Registered Linux User #61028           JID: paranoid w jabber.aster.pl   _\_V