Regułki dla udev ( było: udev a kolejność ładowania modułów )

Łukasz Maśko masko w ipipan.waw.pl
Śro, 10 Maj 2006, 21:01:52 CEST

Dnia środa, 10 maja 2006 18:58, Fryderyk Dziarmagowski napisał:
> # sysfs is populated after the event is sent
> ACTION=="add", DEVPATH=="/devices/*", ENV{PHYSDEVBUS}=="?*", \
>         WAIT_FOR_SYSFS="bus"

Taka regułka już siedzi w /etc/udev/rules.d/modprobe.rules

> ACTION=="add", SUBSYSTEM=="scsi", \
>         WAIT_FOR_SYSFS="ioerr_cnt"

To raczej nie będzie miało znaczenia w przypadku urządzeń sieciowych :->

> # only needed for kernels < 2.6.16
> SUBSYSTEM=="net", WAIT_FOR_SYSFS="address"

Podobna też jest w w /etc/udev/rules.d/modprobe.rules (tylko z ACTION="add"
na początku).

> # only needed for kernels < 2.6.17
> SUBSYSTEM=="net", ENV{PHYSDEVDRIVER}=="?*", \
> WAIT_FOR_SYSFS="device/driver"

A to może być najważniejsze. Wpisałem, zobaczymy jak się będzie sprawować.

Właśnie przeglądam regułki udev-a w wersji z AC i zastanawia mnie fakt, że
żaden z plików z /etc/udev/rules.d/ nie ma nazwy według wzorca
[0-9][0-9]-*.rules (brakuje tych liczb na początku). Łatwo się domyślić, że
ich zadaniem jest wymuszenie właściwego sortowania tych plików. I właśnie -
na ile to sortowanie jest istotne? Bo może problemy występujące obecnie
wynikają z braku tego sortowania (pliki są sortowane zapewne alfabetycznie)

PS. Przy okazji, czy mógłbyś wrzucić taki mały patch na udev-hotplug.rules
do CVS-u (mogę sam, ale nie chcę wam grzebać). Jest w załączniku, dodaje
obsługę mojego tableta (Wacom PenPartner na USB). Dzięki.
Registered Linux User #61028           JID: paranoid w jabber.aster.pl   _\_V