Regułki dla udev (było: udev a kolejność ładowania modułów)

Fryderyk Dziarmagowski freetz w gmx.net
Śro, 10 Maj 2006, 21:55:28 CEST

--- Łukasz Maśko <masko w ipipan.waw.pl> wrote:

> Taka regułka już siedzi w /etc/udev/rules.d/modprobe.rules

> To raczej nie będzie miało znaczenia w przypadku urządzeń sieciowych :->

> Podobna też jest w w /etc/udev/rules.d/modprobe.rules (tylko z ACTION="add"
> na początku).

> A to może być najważniejsze. Wpisałem, zobaczymy jak się będzie sprawować.

powyższe reguły zwyczajnie skopiowałem bez zastanowienia, stąd ich
nadmiar.

> Właśnie przeglądam regułki udev-a w wersji z AC i zastanawia mnie fakt, że
> żaden z plików z /etc/udev/rules.d/ nie ma nazwy według wzorca
> [0-9][0-9]-*.rules (brakuje tych liczb na początku). Łatwo się domyślić, że
> ich zadaniem jest wymuszenie właściwego sortowania tych plików. I właśnie -
> na ile to sortowanie jest istotne? Bo może problemy występujące obecnie
> wynikają z braku tego sortowania (pliki są sortowane zapewne alfabetycznie)

są ważne w przypadku np. early.rules, reszta nie ma znaczenia
strategicznego. W Ac nie ma takiej potrzeby, bo domyślnie jest minimalny
colplug i taka prosta konfiguracja nie wymaga specjalnej kolejności.
Poza tym reguły są ładowane alfabetycznie, więc całkowicie
nieposortowane nie są ;)

> PS. Przy okazji, czy mógłbyś wrzucić taki mały patch na udev-hotplug.rules
> do CVS-u (mogę sam, ale nie chcę wam grzebać). Jest w załączniku, dodaje
> obsługę mojego tableta (Wacom PenPartner na USB). Dzięki.

zrobione.

--
Fryderyk Dziarmagowski