Regułki dla udev (było: udev a kolejność ładowania modułów)

Fryderyk Dziarmagowski freetz w gmx.net
Śro, 10 Maj 2006, 21:31:06 CEST

--- Fryderyk Dziarmagowski <freetz w gmx.net> wrote:

> do wypróbowania również ciepłe regułki:
> % cat /etc/udev/rules.d/09-net_rename.rules
> ACTION!="add", GOTO="local_end"
> SUBSYSTEM!="net", GOTO="local_end"
>
> DRIVER=="?*", SYSFS{address}="adres MAC małymi literkami!", \
> 	NAME="eth0"
> DRIVER=="?*", SYSFS{address}="adres MAC małymi literkami!", \
> 	NAME="eth1"
>
> LABEL="local_end"

UPDATE:
ok SYSFS{adress} to za mało, trzeba dodać dla każdego interfejsu:

DRIVER=="?*", SYSFS{address}="00:0e:35:77:4d:54", \
	SYSFS{device}=="0x4220", NAME="wireless"

SYSFS{device} można uzyskać odpytując sysfs za pomocą udevinfo:
udevinfo -q all -a -p /sysfs/class/net/nazwa_interface
lub lspci

powyższe działa u mnie dla 3 interfaceów i zmienia nazwy z eth* na
wireless, lan i fireware.
--
Fryderyk Dziarmagowski