soft raid 1

Marek Guevara Braun marek.guevara w atm.com.pl
Pią, 12 Maj 2006, 19:30:50 CEST

Rafał Błażejowski wrote:

> 1.mount /dev/md2 /pldroot
> 2.mkdir /pldroot/boot
> 3.mount /dev/md1 /boot

mount /dev/md1 /pldroot/boot

> 4.instalacja poldkiem z chroota ( system plików itp)
> 5.cp /etc/mdadm.conf /pldroot/etc/
> 6.chroot /pldroot
> 7.mount /proc
> 8.instalacja jądra i zong jak wyżej

Przed instalacją jądra sprawdź co masz w /etc/fstab i /etc/mtab i
ewentualnie zmień wpisy by wyglądały tak jak mają wyglądać docelowo.

> czy mam tworzyć nowe /dev/md1..4 w /pldroot?

Najlepiej zainstaluj w chroot pakiet dev - będziesz miał pliki
urządzeń - spróbuj teraz odpalić geninitrd z ręki zgodnie
z wcześneijszymi radami.

Jak wszystko nie zadziała to proponuje lekki harcore:

1. zabootuj system z rescue
2. mdassemble odpowiednich partycji
3. podmontuj partycje odpowiednio i przejdź do chroota i do boot w chroocie
4. znajdź swój "niedziałający" obraz initrd initrd-x.x.x.gz - skopiuj do
newinitrd.gz
5. gunzip newinitrd.gz
6. mkdir new
7. mount -t romfs -o loop,rw newinitrd new
8. cd new

jesteś w roocie swojego initrd powinieneś mieć skrypt linuxrc - on się
wykonuje - jak czegoś brakuje możesz tu dopisać

Sprawdź czy w dev nasz wszystkie potrzebne urządzenia - zarówno te mdX
jak i sdaX lub hdaX - jeśli są to ok - jeśli nie to zrób odpowiednie
mknod lub skopiuj z oryginalnego /dev (np. przy pomocy mc :-)

w katalogu lib (w głębi) będziesz miał moduły - urządzeń, raid1 itp.
zobacz czy są wszystkie jeśli nie to dokopiuj z oryginalnego drzewka
/lib/modules/twoj-kernel/....

Zobacz co jest w linuxrc - czy są wszystkie modprobe/insmod/mdassemble

Tu być może trzeba jeszcze zrobić jakieś depmod jeśli dodawałeś moduły
ręcznie.

Jak wszystko wygląda ok. to wychodzisz z new:

9. cd /boot && umount new && gzip newinitrd

Teraz wystarczy zmienić odpowiedni wpis w lilo/grub tak by wskazywało na
nowy newinitrd.gz i powinno pójść.

Pozdrawiam,
Marek