laptopowcy peldowcy (suspedn, acpi, hibernate, inne)

Michal Abramowicz ab_1 w abram.eu.org
Pon, 22 Maj 2006, 16:13:42 CEST

On Mon, May 22, 2006 at 04:02:29PM +0200, Łukasz Maśko wrote:
> Usypianie laptopa przy za małym poziomie mocy możesz sobie zrobić np.
> podpinając się pod odpowiednie zdarzenie acpi (zdaje się, że przy małym
> poziomie baterii acpi_battery zgłasza odpowiedni event). To jest proste do
> zrobienia. Są też gotowe aplikacje to wspomagające, np. monitor baterii w
> KDE.

Nie używam kde/gnome z założeniam i uważam że to założenie jest dobre
jak dla mnie, i otym nie dyskutujmy.

> Natomiast to ostatnie nie daje się zrobić, chyba, że twój sprzęt
> automagicznie umożliwia obudzenie laptopa po powrocie zasilania (musiałoby
> być w BIOS-ie). Zauważ, że jeśli laptop śpi, to o ile BIOS tego nie
> wspiera, to nie masz mechanizmu umożliwiającego sprawdzenie stanu
> zasilania, bo procesor też śpi.

Po powrocie zasilania trzeba wcisnąć guzik. Nie musi się budzić,
ma się cholera usypiać jak bateria osiągnie 5% czy tam coś innego w
wystarczającej ilości.

Dodatkowo znalazłem że bateria lub układ powinien zwracać możliwie
często info na temat statusu, właściwie zrobie test, ustawie ilość
mAh (bo to mi zwraca) na jakies 3950, maks mam trochę więcej niż 4000
i będe go męczyć

no nic szukam dalej, a teraz sprawdze co się stało z xfs'em bo się
rozjechał po którymś hibernate, co mnie bardziej zmartwiło niż
brak automatycznego suspendowania/hibernowania gdy koniec baterii tuż
tuż

zdrowie,
m.a.
--
Z punktu widzenia Rewolucji Światowej ludzie zasadniczo
dzielą się na dwie kategorie: na tych, którym trzeba