Skaner... howto?

Bohdan R. Rau ethanak w polip.com
Czw, 2 Lis 2006, 09:43:07 CET

Witam.

Uczciwie i bez bicia przyznaję że w temacie zielonkawy jestem, nie chcę
się stać Wybitnym Ekspertem od Podłączania Skanerów tylko podłączyć
skaner do mojej maszynki...

Ale do rzeczy.

Skaner mam taki że go jak znalazłem w sieci Linux obsługuje czyli Mustek
BearPaw 2400 CU Plus.
Zainstalowałem sane.
Zrobiłem wszelkie magiczne czynności wymagane do tego aby ów skaner
został zauważony (z wgraniem firmware na właściwe miejsce włącznie).

scanimage -L pokazuje mi coś dziwnego, mianowicie:

[ethanak w maelen ~]$ scanimage -L
device `hp_rts88xx: HP ScanJet    ' is a Hewlett-Packard
SANE_HP_RTS88XX  flatbed scanner
device `gt68xx:libusb:001:007' is a Mustek BearPaw 2400 CU Plus flatbed
scanner

Czyli go widzi. Nie wiem skąd on wziął tego HP (bo go nie mam) ale
stwierdziłem że jak go dotykać nie będę to nic się nie stanie.

Dalej dzieje się coś dziwnego.

Zarówno scanimage jak i wywołany z GIMPa xscanimage zgłaszają mi błąd, a
skaner w dziwny sposób ginie z widzialnej przestrzeni...

Co za cholera? Czy to znowu mój pech czy coś źle robię?

Mam Ac amd64

ethanak