Skaner... howto?

Łukasz Maśko masko w ipipan.waw.pl
Czw, 2 Lis 2006, 09:56:51 CET

Dnia czwartek, 2 listopada 2006 09:43, Bohdan R. Rau napisał:
[...]
> scanimage -L pokazuje mi coś dziwnego, mianowicie:
>
> [ethanak w maelen ~]$ scanimage -L
> device `hp_rts88xx: HP ScanJet    ' is a Hewlett-Packard
> SANE_HP_RTS88XX  flatbed scanner
> device `gt68xx:libusb:001:007' is a Mustek BearPaw 2400 CU Plus flatbed
> scanner
>
> Czyli go widzi. Nie wiem skąd on wziął tego HP (bo go nie mam) ale
> stwierdziłem że jak go dotykać nie będę to nic się nie stanie.

Otwórz plik /etc/sane.d/dll.conf i zakomentu WSZYSTKO oprócz sterownika do
twojego skanera (gt68xx). To co widzisz jest wynikiem odkomentowanych
ostatnich linijek w tym pliku, które takie są standardowo (nie mam pojęcia
czemu).

> Dalej dzieje się coś dziwnego.
>
> Zarówno scanimage jak i wywołany z GIMPa xscanimage zgłaszają mi błąd, a
> skaner w dziwny sposób ginie z widzialnej przestrzeni...

Co to znaczy? Nie widać go w lsusb? Popatrz w logach, może coś ciekawego tam
jest wypisane.