PLD na raid

Michal Abramowicz ab_1 w abram.eu.org
Nie, 26 Lis 2006, 18:00:30 CET

On Sun, Nov 26, 2006 at 05:45:32PM +0100, Kosiek wrote:
> Witam.
> Poszedłem za sugestiami i skoro się nie da na raid0 to próbuję zainstalować
> na raid1.
> Mam 2 dyski scsi /dev/sda i /dev/sdb.

Ciekawe kto ci to napisał?

Ja bym zrobił tak, najpier odpalił z rescuecd i :

1. /boot na /dev/md0 (sda1, sdb1 np po 128mb każda) oczywscie raid1

2. /dev/sda2,/dev/sdb2 => swap, jako 2 wpisy w fstab a nie jako raid
jakis, spowolni ci to w wypadku jak zrobisz inaczej niż wskazałem

3.  z sda3 i sdb3 złożył raid md1 jako raid0 i tego uzył na /

ot i wsio.
w lilo dajesz boot=/dev/md0, root=/dev/md1 i Musi działać,
jak mi takie coś (więcej dysków) działa na md1 z raid5 ;-) software to i
na raid0 też powinno

teraz, po złożeniu rajdów masz /dev/md0 i /dev/md1, robisz:

1. mkdir  /costam, mount /dev/md1 /costam
2. mkdir /costam/boot, mount /dev/md0 /costam/boot
potem:
poldek -n ac --install-dist=/costam glibc kernel24-smp lilo bash vim i
inne pakiety

wcześniej możesz sobie w /costam przygotwac konfiguracje taką jak
/etc/{lilo.conf,modprobe.conf,mdadm.conf,fstab}, mount -o bind /proc
/costam/proci i potem odpalić poldkiem instalcję

pamiętaj ze raid0 w razie padu 1 dysku - dane tracisz.

zdrówko
m.a.

ps: aż mnie korci miec firmę i świadczyć odpłatnie support ;-) co wy
nato ;-) ?, dobra nie komentować taki niedzielny żart ;-)

--
Z punktu widzenia Rewolucji Światowej ludzie zasadniczo
dzielą się na dwie kategorie: na tych, którym trzeba