PLD na raid

Marcin Kurzyna pld w nius.waw.pl
Nie, 26 Lis 2006, 21:58:33 CET

> co sie wydarzy w momencie, gdy którys z dysków padnie w czasie pracy?
> system dalej będzie działał?

w teorii. w praktyce w zasadzie też. kłopoty się zaczynają w momencie jak na
tym raidzie masz coś bardziej skomplikowanego od FSa zwykłego - np. LVM który
nie wiadomo czemu lubi się odwoływać do fizycznych urządzeń - wtedy są długie
timeouty na martwym dysku.

nie mniej system dziala - dość stabilnie nawet. raz jakiś cudem zgubiłem mejla
od mdadm że raid się posypał. kapnąłem się dopiero po 2 tygodniach że jeden z
dysków nie działa.

m.

--
Marcin Kurzyna, CrystalPoint Software