problemy z Samba 3.0.23c-3 - pomocy

Michał Panasiewicz wolvverine w tarchomin.pl
Śro, 29 Lis 2006, 00:35:35 CET

Dnia 28-11-2006, wto o godzinie 21:46 +0100, Sławek Owoc napisał(a):
> [...]
>
> Mam nadzieje ze odrobilem zadanie domowe i teraz moze ktos mi cos
> podpowie ;)
>
> Namierzylem (przynajmniej tak mi sie wydaje) problem
> SAmba nie rozlacza mi polaczen...
> smbstatus pokazuje mi m.in. :
> 4696         99         DENY_WRITE 0x2019f     RDWR       EXCLUSIVE+BATCH  /media/dane/bcp   Pelny.28.11.2006.Wt/dane.rar   Tue Nov 28 17:48:56 2006
>
> od 17:48 do teraz wisi sesja, ma Oplock = EXCLUSIVE+BATCH - cokolwiek
> to znaczy - moze ktos mi to wyjansi ?
> Te sesje wisza tak nawet kilka dni, a tym czasie tych plikow nie mozna

oplocks = no
# level2 oplocks = yes
# fake oplocks = yes

przestudiuj co to jest oplocks i ustaw te opcje wlasciwie do tego co
chcesz osiagnąć

> Martwia mnie nastepujace 2 sprawy z logow Samby:
>         [2006/11/28 14:50:26, 0] printing/print_cups.c:cups_cache_reload(85)
>         Unable to connect to CUPS server localhost - Connection refused

        printcap name = cups
        printing = cups
        cups options = "raw"
#czestotliwosc odpytywania kolejki druku
        lpq cache time = 20

jak nie uzywasz cups ustaw te opcje na wlasne

> Ja nic takiego nie instalowalem jak Cups i nie potrzebuje tego, w
> samba.conf nie mam zandych wpisoow odnisnie cupsa, foler /etc/cups
> jest pusty - gdzie mam szukac konfiguracji Cupsa ? Jak sie moge go
> skutecznie pozbyc ?
>
>         [2006/11/28 15:01:59, 2] auth/auth.c:check_ntlm_password(319)
>         check_ntlm_password:  Authentication for user [nobody] -> [nobody] FAILED with error NT_STATUS_WRONG_PASSWORD
> Blad pojawiajacy sie od czasu do czasu, gdzie szukac rozwiazania ?

uzytkownik nobody usiluje sie dostac do zasobu ze zlym haslem (nobody
nie ma hasla)
linijka lub 2 wczesnie masz wpis pewnie o przekierowaniu usera na nobody

zainteresuj sie wpisami:

guest account = nobody
map to guest = Bad User
map to guest = Bad Password

i plikiem (przykład) :

# cat /etc/samba/smbusers
guest = pcguest gość
annacz = "Anna\ Cz" "Anna Cz"

--
Michał Panasiewicz Linux user nr. #425323 - jabber: wolvverine [ at ] chrome [ dot ] pl  || e-mail: wolvverine [ at ] tlen [ dot ] pl , wolvverine [ at ] pld-linux [ dot ] org
http://www.linkomp.pl - Linkomp - Usługi informatyczne dla firm - biuro [ at ] linkomp [ dot ] pl