Subversion i automagiczne auktualnienia

Daniel Mróz beorn w alpha.pl
Czw, 30 Lis 2006, 14:30:45 CET

Dnia Thu, 30 Nov 2006 12:49:16 +0100
Paweł Kośka <pawel w artfan.net> napisał(a):
> A aktualizacja następuje automatycznie czy ręcznie to robisz?
Zależy. Jeśli jakaś zmiana wymaga komentarza dla innych
administratorów, commit robiony jest ręcznie (+ commitlog leci mailem
do wszystkich z automatu). W przeciwnym wypadku commit jest
automagiczny z crona raz dziennie.
U mnie jednak SVN w tym przypadku służy jako repozytorium konfiguracji
na wypadek awarii lub konieczności przywrócenia konfiguracji jeśli
jakaś ostatnia zmiana coś napsuła. Dodatkowo wszyscy admini mają wgląd
w zmiany jakie zachodzą na serwerach (commitlogi mailowo). Nie używam
tego do scentralizowanej konfiguracji maszyn, gdyż nie mam pomysłu
jakby miał niby wyglądać restart zrekonfigurowanych usług.

> Jeśli automatycznie, to mógłbyś pokazać skrypt który to robi?
svn ci -m '- Automatic commit' /etc

> Tak, branche to na pewno, ale otagować czasem by można było.
Tagi nie mają aż takiego zastosowania chyba, że jest jakaś gigantyczna
zmiana na większości serwerów i chce się to zaznaczyć. W innym
przypadku wystarczy update po dacie.

Pozdrawiam
Beorn

--