Subversion i automagiczne auktualnienia

Paweł Kośka pawel w artfan.net
Czw, 30 Lis 2006, 16:06:50 CET

Dnia czwartek, 30 listopada 2006 14:30, Daniel Mróz napisał:

> [...]
> do wszystkich z automatu). W przeciwnym wypadku commit jest
> automagiczny z crona raz dziennie.
> U mnie jednak SVN w tym przypadku służy jako repozytorium konfiguracji
> na wypadek awarii lub konieczności przywrócenia konfiguracji jeśli
> jakaś ostatnia zmiana coś napsuła. Dodatkowo wszyscy admini mają wgląd
> w zmiany jakie zachodzą na serwerach (commitlogi mailowo).

> Nie używam
> tego do scentralizowanej konfiguracji maszyn, gdyż nie mam pomysłu
> jakby miał niby wyglądać restart zrekonfigurowanych usług.

Ja nie chcę z SVN trzymać konfiguracji całego /etc, nie wiem jakie ambitne
skrypty powinienem napisać by wszystko było OK. Przecież dużo plików
potrzebuje specyficznych uprawnień, odpowiedni UID/GID itp.

Ja chcę mniejsze kawałki, tak jak wcześniej wspomniana konfiguracja nagiosa
która aktualnie bardzo ładnie działa z svn (w sposób taki jaki opisałem na
początku). Ważne jest by nowa konfiguracja pojawiła się na serwerze nagiosa.

Do tego jeszcze chcę by np. strony www robione przez magików działały w ten
sam sposób, oni wrzucają na svn, z niego leci do serwera WWW.

> svn ci -m '- Automatic commit' /etc

Chociaż z tą całą konfiguracją w subversion to nie jest zły pomysł. Muszę nad
tym jakoś pomyśleć, jak to rozwiązać by było ładnie i przyjemnie.

> Tagi nie mają aż takiego zastosowania chyba, że jest jakaś gigantyczna
> zmiana na większości serwerów i chce się to zaznaczyć. W innym
> przypadku wystarczy update po dacie.

Mniej więcej o coś takiego chodzi...

--
Pozdrawiam,