jaka płyta główna będzie ok

Artur Flinta aflinta w at.kernel.pl
Wto, 17 Paź 2006, 23:08:10 CEST

Przemysław Backiel wrote:
> ale nie podwojne :)

Procesor dwurdzeniowy w wykonaniu AMD to nie to samo co hybryda w
wykonaniu Intela polegająca na sklejeniu dwóch pojedynczych rdzeni
(każdy na osobnym kawałku krzemu) w jednej obudowie. AMD robi wszystko
na jednym kawałku, dzięki czemu pobór mocy przy wykonaniu w tej samej
technologii co wersja jednordzeniowa ulega tylko niewielkiej zmianie lub
nie zmienia się wcale. Prosty przykład to Athlon64 4000+ 90nm 2,4GHz TDP
89W oraz jego dwurdzeniowy bliźniak na DDR2 Athlon64 X2 4800+ 90nm
2,4GHz TDP 89W.

Druga sprawa to fakt, czy ktoś rzeczywiście mierzył faktyczny pobór
prądu przez serwer? Przypadkiem wykonuję takie pomiary czasem i
ciekawostka: 2 x Opteron 280 + 4GB DDR400MHz ECC-R + 4 x SCSI 73GB
10krpm + zasilanie 2 x 500W - całość przy rozruchu pożerała max 350W,
podczas dużych obciążeń żarło to w okolicach 270-280W, w spoczynku
jakieś 240W, natomiast z włączonym PowerNow! jakieś 170W.
2 x Xeon DualCore 5150 + 4GB FB-DIMM 667MHz z takimi samymi dyskami
żarło podobnie, z tą różnicą, że nie sprawdzałem jak zachowuje się
speedstep, więc nie wiem ile w spoczynku z oszczędzaniem bierze.

Więc jeżeli moc zasilacza jest faktyczna 480W i ma odpowiednią wydajność
prądową na poszczególnych szynach, to nie widzę problemu z zasileniem
nawet rozbudowanego serwera.

Artur