Jaki RAID softwarowy

Michał Panasiewicz wolvverine w tarchomin.pl
Pon, 23 Paź 2006, 02:18:36 CEST

Dnia 22-10-2006, nie o godzinie 14:55 +0200, Marteen napisał(a):
> Witam
>
> W serwerze backupowym mam na razie jeden dysk SATA 320 GB, w tym tyg mysle
> kupic max kolejne 2 takie same dyski i stad moje pytanie. Jaki RAID
> sotfwarowy stworzyc?? Czy wystarczy mi mirroring czy lepiej RAID 5?? Jak sie
> w praktyce sprawuje rozwiazanie softwarowe?? Czy w przypadku tworzenia RAIDu
> sotwarowego musze przeformatowac dysk na ktorym sa juz dane czy mozna
> podpiac 2gi, zrobic raida (jak??) i automatycznie ten dysk z danymi sie z
> mirroruje na drugi, etc??
>
> pozdr

> [...]

jeśli chcesz softwarowy RAID robic to mirroring zrób  ( 5 na programowym
pochłania sporo mocy przerobowych IMHO nie ma sensu)

jesli chodzi o sprawowanie sie RAID1 programowego to bardzo ładnie.

nie musisz przeformatowywac aczkolwiek skoro masz kupic 2 podobne dyski
to IMHO bezpieczniej bedzie dla ciebie chyba jak od podstaw zepniesz je
w RAID1 i przegrasz dane z dysku aktualnie uzywanego.

--
Michał Panasiewicz Linux user nr. #425323 - jabber: wolvverine [ at ] chrome [ dot ] pl  || e-mail: wolvverine [ at ] tlen [ dot ] pl , wolvverine [ at ] pld-linux [ dot ] org
http://www.linkomp.pl - Linkomp - Usługi informatyczne dla firm - biuro [ at ] linkomp [ dot ] pl