Jaki RAID softwarowy

Jacek Osiecki joshua w hybrid.pl
Pon, 23 Paź 2006, 12:26:12 CEST

On Mon, 23 Oct 2006, Michał Panasiewicz wrote:

> jeśli chcesz softwarowy RAID robic to mirroring zrób  ( 5 na programowym
> pochłania sporo mocy przerobowych IMHO nie ma sensu)

Popieram. Aczkolwiek tradycyjnie poleciłbym dokupienie 3 takich dysków i
zrobienie Raid10, który oprócz tego że bezpieczniejszy - daje solidny
przyrost prędkości :)

> jesli chodzi o sprawowanie sie RAID1 programowego to bardzo ładnie.
>
> nie musisz przeformatowywac aczkolwiek skoro masz kupic 2 podobne dyski
> to IMHO bezpieczniej bedzie dla ciebie chyba jak od podstaw zepniesz je
> w RAID1 i przegrasz dane z dysku aktualnie uzywanego.

A konkretniej to jeśli się zdecydujesz jednak na RAID1 - stworzyć od razu
partycje na 3 urządzenia, z dwoma urządzeniami "missing". Przy dokładaniu
drugiego i trzeciego dysku po prostu je dodasz przy pomocy hotadd...

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua w ceti.pl GG:3828944
"To nie logika, to polityka"