[OT] LCD panoramiczny czy nie

Miro Ziemski miro w elzab.com.pl
Nie, 29 Paź 2006, 10:28:00 CET

Kamil wrote:
> Witam.
[...]
> Interesuje mnie czy dobrze się na tym pracuje (edytory tekstu), przegląda
> strony w necie (często strony są dopasowane do rozdzielczości 1024x768), gra
> (to okazjonalnie ale słyszałem że z tym jest problem) itp. W sumie to jedyne
> co wiem to, że filmy na tym wyglądają miodzio;)

	Mówiąc szczerze, to cała ta panorama to jak na mój skromy gust zwykły
chwyt marketingowy, mający na celu zrobienie ludziom wody z mózgu.
Przecież monitor 17" 3:4 ma o wiele większą powierzchnię wyświetlanego
obrazu niż taka sama 17" 16:9 (matryca 16:9 przy tych samych 17" co 3:4
jest więc o wiele tańsza w produkcji). Na monitorze 3:4 można bez
kłopotu obejrzeć film 16:9 bez specjalnej utraty jakości. A już
napisanie czegokolwiek obszerniejszego niż kilka zdań na takiej
panoramie (dysponuję monitorami 1280x800 i 1280x1024) to prawdziwa
udręka. Jedyne do czego przydaje się ta powierzchnia z boku to
wyświetlanie roastera z psi.
	Nie polecam też monitorów z "błyszczącą" powierzchnią - kilka(naście)
godzin dziennie w towarzystwie swojej twarzy i wszystkich możliwych
odblasków to nie na moje oczy.

Jestem przyzwyczajony do proporcji 3:4 więc moja opinia jest mocno
subiektywna.

Miro Ziemski