Kamera internetowa + monitoring

Rafał Gruszczyński pld w gizmonet.neostrada.pl
Pią, 1 Wrz 2006, 21:24:48 CEST

Dnia czw sierpnia 31 2006 13:47, Miłosz napisał:

> A cos takiego: http://www.allegro.pl/show_item.php?item=123109407 ?

Nie mialem do czynienia z ta karta, ale pewnie jest tak samo obslugiwana jak
KODICOM.
W aukcji mowa jest o kompresji sprzetowej czego raczej linux nie wykorzysta i
z tego co wiem to connexant obsluguje max kompresje do MPEG1 a na dzien
dzisiejszy pelno jest kart w tej cenie co maja MPEG4 (na chipach philips'a)
ale nie sa obslugiwane przez linux'a, za to pod windosem (niestety) sprawuja
sie swietnie.

Jezeli to ma byc tylko do rejestracji obrazu (bo pod linuxem chyba nie da sie
wykozystac wejsc alarmowych) to tanszym rozwiazaniem byla by ta karta
http://sklep.proline.pl/shop.php?prodid=VC+SDVR-604. Tez jest na connexantach
i pewnie sie niczym po za wygladem nie rozni.
Nawiasem mowiac taka wlasnie zamowilem i czekam na przesylke. Mam nadzieje ze
jest taka sama i bedzie tak ladnie sie spisywac jak Kodicom. (jesli potrzeba
wiecej wejsc to sledzie z dodatkowymi wtykami BNC sa bez problemu dostepne,
ale dla mnie 4kl/s to zdecydowanie za malo).

> Wlasnie sie zastanawiam, czy by nie postawic dwoch serwerow i troche
> slabszych kart,
> zaoszczedzi sie na kablach od kamer :)
Ja sadze ze na koncu dojdziesz do momentu, w ktorym taniej i rozsadniej bedzie
kupic rejestrator cyfrowy, bo bedzie prosty i latwy w eksplatacji, niezawodny
no i bardziej energooszczedny, a dobry ups pociagnie go o wiele duzej niz 2
kompy + system kamer.

Linux w tym przypadku jest dobry do malej instalacji CCTV, jesli nasza
instalacja jest duza (pow 12 kamer) i nie interesuje nas predkosc 4 kl/s ( w
tym momencie wiele sie moze zdarzyc co musialo by byc zarejestrowane ) to
niestety trzeba siegnac po karty pod windows'a lub rejestrator cyfrowy.

Nie znam firmy oferujacej sprzet i oprogramowanie CCTV dzialajace na linuxie
(raz trafilem na jakas amerykanska firme) w cenach mniejszych od
konkurencyjnych kart na windows'a czy rejestratorow.

Rafał Gruszczyński