hal - pmount - ivman... kłopot�

Piotr Wawrzyniak wopozka w gazeta.pl
Wto, 5 Wrz 2006, 08:07:12 CEST

On Tuesday 05 September 2006 07:10, Kamil wrote:
> 1. Jak zmusić do tego hal'a tak aby się działo to autmomagicznie tak żebym
> nie musiał za każdym razem wpisywać `pmount /dev/sda1`. Jak mam wpisywać to
> juz wole starego dobrego mounta.

Hmm, tego nie wiem u mnie działa, ale skoro używasz konsoli to imho nie jest
takim problemem napisanie pmount sda1 (nawet bez ścieżki). Przewaga pmount
nad mount jest taka, że nie musisz tyle pisać, bo w przypadku mount albo
będziesz musiał dodawać linijkę do fstab, albo montować urządzenie jako root
z całą ścieżką. Imho pmount jest jednak dużo wygodniejsze.

> 2. Jak wymusić opcje users przy montowaniu? Tak aby każdy użytkownik mógł
> odmontować?

Z tego co widzę to się nie da tego zrobić, ale na twoim miejscu użyłby jednak
sudo. Sudo poumount (umount) da radę a też nie jest za dużo pisania. Poza tym
możesz montować z opcją sync i po prostu potem wyciągać dysk. Wtedy zostanie
odmontowany automatycznie.

--
Piotr Wawrzyniak
JabberID piti w jabber.uznam.net.pl