hal - pmount - ivman... kłopot�

Kamil kamil.listy w klecza.pl
Wto, 5 Wrz 2006, 17:24:31 CEST

Dnia wtorek, 5 września 2006 08:07, Piotr Wawrzyniak napisał:

> Hmm, tego nie wiem u mnie działa(...)
Sorki. Pomyłka. Miało być `pmount --umask 0000 sda1` a nie `pmount /dev/sda1`
Ale odpowiedzi mi juz udzieliłeś w drugim punkcie czyli, że nie wiadomo jak
wymusić jakąś opcje montowania w hal'u

> Z tego co widzę to się nie da tego zrobić, ale na twoim miejscu użyłby
> jednak sudo. Sudo poumount (umount) da radę a też nie jest za dużo pisania.
Ja sobie poradze. Ale powiedz to osobie która często korzysta z mojego
komputer'a (ma swojego user'a) ale nie ma pojęcia co to konsola. I nie nie
będę jej dorabiał ikonki na pulpicie z takim poleceniem bo potem każdemu
user'owi będę musiał. Poza tym dla głupiego odmontowywania musiałbym
zainstalować sudo i je konfigurować dla każdego uzytkownika.
To nie jest rozwiązanie problemu a jedynie słaba próba obejścia.

> Poza tym możesz montować z opcją sync i po prostu potem wyciągać dysk.
> Wtedy zostanie odmontowany automatycznie.
a. To wymuś na hal'u (a raczej pmount'cie przez hal'a) aby z taką opcją
montował. To jest przykład analogiczny do pytania jak wymusić opcje users.
b. Podobno nie jest to zalecane bo usbdiski mają krótką żywotność

Po prostu nie rozumiem czemu cos co w założeniu miało być user friendli nie
jest nie tylko user friendli ale i psuje niektóre stare dobre rzeczy (jak np.
brak możliwości wymuszenia opcji montowania).

No nic... pozostaje cierpliwie czekać... liczę, że sie to w końcu poprawi
zwłaszcza, że w tym aspekcie są już dostępne wszystkie rozwiązania tylko
brakuje czegoś co by je porządnie scaliło.
--
Pozdrawiam, Kamil