hal - pmount - ivman... kłopot�

Piotr Wawrzyniak wopozka w gazeta.pl
Wto, 5 Wrz 2006, 18:21:12 CEST

On Tuesday 05 September 2006 17:24, Kamil wrote:

> Sorki. Pomyłka. Miało być `pmount --umask 0000 sda1` a nie `pmount
> /dev/sda1` Ale odpowiedzi mi juz udzieliłeś w drugim punkcie czyli, że nie
> wiadomo jak wymusić jakąś opcje montowania w hal'u

Hmm, ja nie wiem, ale ogólnie może i taka możliwość jest. Nie wiem dokładnie.

> Ja sobie poradze. Ale powiedz to osobie która często korzysta z mojego
> komputer'a (ma swojego user'a) ale nie ma pojęcia co to konsola. I nie nie
> będę jej dorabiał ikonki na pulpicie z takim poleceniem bo potem każdemu
> user'owi będę musiał. Poza tym dla głupiego odmontowywania musiałbym
> zainstalować sudo i je konfigurować dla każdego uzytkownika.
> To nie jest rozwiązanie problemu a jedynie słaba próba obejścia.

Nie wiem, u mnie działa. Wkładam usb, wyskakuje w kde okienko z pytaniem co
zrobić i po kliknięciu aby otworzył montuje. Potem po zakończeniu pracy daję
prawoklik: usuń w sposób bezpieczny (eh, jak ja nienawidzę tego, jakby nie
mogło być po prostu odmontuj) i się odmontuje. Jeśli ktoś używa gui, to
raczej problem z odmontowywaniem przez innego usera znika, bo raczej dwie
osoby na raz nie będą używać dysku usb.

> a. To wymuś na hal'u (a raczej pmount'cie przez hal'a) aby z taką opcją
> montował. To jest przykład analogiczny do pytania jak wymusić opcje users.

Tu się poddaję, bo nie wiem jak.

> b. Podobno nie jest to zalecane bo usbdiski mają krótką żywotność

Też tak słyszałem.

> Po prostu nie rozumiem czemu cos co w założeniu miało być user friendli nie
> jest nie tylko user friendli ale i psuje niektóre stare dobre rzeczy (jak
> np. brak możliwości wymuszenia opcji montowania).

W sumie to też nie rozumiem, dlaczego pmount nie ma jakiegoś pliku
konfiguracyjnego w którym można by sobie wpisać domyślne opcje dla
montowanych urządzeń. Albo może i jest, ale ja jakoś też nie mogę tego
znaleźć. Być może motywacja za słaba bo u mnie to działa.

--
Piotr Wawrzyniak
JabberID piti w jabber.uznam.net.pl